|
「医学教育」へ戻る 医学教育第 31 巻・第 4 号 平成 12 年 8 月 25 日 報告(提言),教育業績評価基準…日本医学教育学会教育業績評価ワーキンググループ…209 原 著,医療面接技能の客観的臨床能力試験(OSCE) による評価-特に認知行動特性との関連について-…斎藤 清二・松井 三枝…213 牛 麗沙・渡辺 明治 医療倫理教育における 3 種の学習方略の比較検討…宮坂 道夫・山内 春夫…221 出羽 厚二・櫻井 浩治 歯学部学生に対する患者参加による全人的医療の教育…畠山 隆信・志村 則夫…227 大石 雄一 報 告,岐阜大学医学部におけるテュトーリアル・システムに関する研究-テュトーリアル 1 期生に対する臨床教官による評価-…高橋 優三・高塚 直能…239 湊口 信也・伊藤 和夫 OSCE の医療面接における学生模擬患者の試み…北川 元二・伴 信太郎…247 島田 康弘 コメディカル養成教育における福祉教育の位置付け…久保 圭子…255 電子カルテと眼科臨床教育…綾木 雅彦・亀田 俊忠…261 基本的神経診察法に関する客観的臨床能力試験:妥当性および評点と学習行動との関連性…大西 弘高・小田 康友…265 江村 正・山城 清二 小泉 俊三 てがみ,第 31 巻・第 3 号を読んで…相原 康孝…219 「計算機実習を中心とした情報リテラシー教育の実践」を読んで…松島 雅人…220 ソンナヒトニ,ワタシハ,ナリタイ.…鈴木 弘之…220 イラスト・コラム,ソクラテス的教育法…福島 統…236 アナウンスメント,第 2 回名古屋-ミシガン プライマリ・ケア フォーラム…伴 信太郎…226 ニューズ,日本医学会だより(2000 年 5 月 No. 23 から抜粋)…234 第 3 回日本高等教育学会…庄司 進一…246 第 19 回日本歯科医学教育学会学術大会…庄司 進一…254 第 13 回医学教育指導者フォーラム…庄司 進一…260 第 13 期日本医学教育学会第 2 回運営委員会議事録…大塚 洋久…271 新入会員(賛助会員)…264 編集後記…畑尾 正彦…276 Medical Education (Japan)Vol. 31, No. 4 August, 2000 OFFICIAL JOURNAL OF JAPAN SOCIETY FOR MEDICAL EDUCATION report (proposal),An Evaluation Standard for Medical School Teachers…Working Group for Evaluation of a Medical Faculty in Educational Ability and Carrier, Japan Society for Medical Education…209 original,Assessment of Medical Interviewing Skills with Objective Structured Clinical Examination: Correlation with Cognitive-Behavioral Characteristics…Seiji SAITO, Mie MATSUI,…213 Lisha NJU, Akiharu WATANABE Comparison of Three Learning Strategies in Medical Ethics…Michio MIYASAKA, Haruo YAMANOUCHI,…221 Koji DEWA, Koji SAKURAI Patient-Oriented Health Education…Takanobu HATAKEYAMA, Norio SHIMURA,…227 Yuichi OISHI report,A Study on the Tutorial System in Gifu University School of Medicine…Yuzo TAKAHASHI, Naoyoshi TAKATSUKA,…239 Shinya MINATOGUCHI, Kazuo ITOH A Trial of Medical Students Playing Standardized Patients During an Objective Structured Clinical Examination…Motoji KITAGAWA, Nobutaro BAN,…247 Yasuhiro SHIMADA Determining the Role of Welfare Education in Comedical Education…Keiko KUBO…255 Computerized Medical Records and Implications for Medical Education in Ophthalmology…Masahiko AYAKI, Toshitada KAMEDA…261 Objective Structured Clinical Examination for Essential Neurological Examination: Validation and Association Between the Score and the Learning Behaviors…Hirotaka ONISHI, Yasutomo ODA,…265 Sei EMURA, Seiji YAMASHIRO Shunzo KOIZUMI correspondence,Reading ‘‘Medical Education Vol. 31, No. 3’’…Yasutaka AIHARA…219 Correspondence to ‘‘Development of Computer Literacy Based on Education and Practical Exercise’’…Masato MATSUSHIMA…220 I want to be as He is…Hiroyuki SUZUKI…220 illustration column,The Socratic Method…Osamu FUKUSHIMA…236 announcement,The Second Nagoya-Michigan Primary Care Forum…Nobutaro BAN…226 news,JAMS News…234 The 3rd Annual Meeting of Japanese Association of Higher Education Research…Shin’ichi SHOJI…246 The 19th Japan Dental Medicine Education Association Science Convention…Shin’ichi SHOJI…254 The 13th Medical Education Leader Forum…Shin’ichi SHOJI…260 Minutes of the Executive Committee of JSME…Hirohisa OTSUKA…271 New Members (Supporting Members)…264 Editor’s note…Masahiko HATAO…276 「医学教育」へ戻る |
|